אופניים חשמליות – בריאות ירוקה

אופניים חשמליות יתרונות שחשוב להכיר.

אופניים חשמליות מאחדות בין שני טרנדים מובילים: הטרנד הבריא והטרנד הירוק. נתחיל מהטרנד הבריא. אין ספק כי בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר רוכבי אופניים המפדלים במרץ בפארקים הלאומיים, בשבילים עירוניים מסומנים או סתם בין רחוב לרחוב. רכיבה על אופניים שורפת קלוריות, מגבירה סיבולת לב ריאה, מפתחת שרירים ומוציאה אנרגיה חיונית.

הטרנד הירוק, גם הוא נמצא בכותרות, וגורס כי יש ליצור תרבות נהיגה אלטרנטיבית בעיר, פחות מזהמת, פחות פקוקה, יותר נעימה. גם כאן, אופניים חשמליות הן פתרון מצוין להגיע ממקום למקום מבלי לזהם את הסביב ולהתקע בפקקים אינסופיים.

אופניים חשמליות, אם כן, מאפשרות הן דיווש ופידול כמו באופניים רגילים והן הגעה מהירה וממונעת ממקום למקום. בעקבות השילוב הפרקטי, יותר ויותר אנשים מעדיפים להשתמש באופניים חשמליות כרכב העירוני שלהם.

אופניים חשמליות

כיצד זה עובד למעשה?

אופניים חשמליים ממונעים באמצעות מנוע המורכב על הגלגל הקדמי, על השרשרת או על הגלגל האחורי, הכל בהתאם לצורך ולדגם. צורת ההנעה הטובה ביותר היא באמצעות מנוע צירי המורכב על הגלגל האחורי או הקדמי ומאפשר האצה באמצעות ידית כידון הימנית. בנוסף מנוע צירי אטום ובטוח כנגד אבק, חול וגשם.

המנוע החשמלי הנפוץ הוא 250 וואט שהוא מאושר בתקן .

להסב את האופניים הרגילים.
ישנן 2 דרכים לרכוש אופניים חשמליות:

• להסב את הישנים.
• לרכוש אופנים חשמליות מן המוכן.

ניתן להסב כל אופניים רגילים לאופניים חשמליות, זאת באמצעות החלפת הגלגל הקדמי בגלגל ממונע. בנוסף למנוע החשמלי, מקבל הרוכב גם ידית האצה חדשה, בקר מהירות, פנס חשמלי ובטרייה נוספת להטענה.

ישנם סוגים שונים של אופניים חשמליות לכל דבר ועניין. ישנם אופניים המגיעים ל- 10 קמ”ש בלבד עם מנוע של 100 וואט , או אופניים גדולים ומאסיביים המגיעים למהירויות של 25 קמ”ש.

להגיע לעבודה מבלי להזיע

אופניים חשמליות מצוינות למי שמעוניין להגיע למקום עבודתו במהירות, ללא עיכובים ומבלי להזיע. אופניים חשמליות וקורקינטים משמשות רכב עירוני הצובר תאוצה ככל שהזמן עובר. הן לא דורשות רישיון מיוחד וכל אדם מעל גיל 14 רשאי לרכב עליהם. כל שנדרש הוא לחבוש קסדה וכמובן, לנהוג בזהירות מירבית.

על אף שאין תקני איכות מוגדרים על פי חוק. רוב יצרני אופניים חשמליות מקפידים על תוי תקן אירופאיים וישראליים, אחריות מלאה על המוצרים וליווי צמוד על ליציאה לרחוב.

הצטרפו לטרנד הירוק והבריא.