אופניים חשמליים – די להפחדות

בעקבות הפוסטים האחרונים והסערה שמתחוללת לאחרונה סביב האופניים חשמליים אני רוצה ליידע אתכם בכמה דברים שהתקשורת לא מראה ורובכם לא מודעים לכך:

יש אינטרס גדול לצמצום רכישה של אופניים חשמליים ועד איסור מוחלט של שימוש בהם להמון חברות חזקות שמשפיעות במשק כגון יבואנים של קטנועים ואופנועים, חברות הביטוח, חברות דלק למינהם וכמובן המדינה שמרוויחה מטסטים אגרות רישוי , מיסוי ועוד..
התקשורת לא מפרסמת את כול תאונות הדרכים שקרו להלן כמה נתונים:
בכבישי ישראל קיימים 124000 אופנועים וקטנועים. בשנת 2017 נהרגו 61 בני אדם ו27600 נפצעו. מדובר באנשים בוגרים שעשו טסט ותיאוריה לפי החוק והוכשרו לנהוג בכלים הנ”ל והיו מוגנים בקסדה ומיגונים אחרים, אך למרות זאת התוצאות היו קטלניות והרסניות.
בתאונות דרכים שנגרמו ממכוניות בשנת 2017 נהרגו 364 בני אדם ונפצעו 13255 ,גם פה מדובר ברכב 4 גלגלים , רכב יציב, הנהג אינו חשוף חגור בחגורת בטיחות, עשה את כול המבחנים הדרושים והוכשר לנהוג ברכב זה, ועדיין התוצאות קטלניות.
כמות האופניים הרגילים בשימוש בישראל הינו 290000. באופניים רגילים נהרגו בשנת 2017 12 בני אדם ונפצעו 264 רוכבים ו89 מתוכם במצב קשה.
כמות האופניים החשמליים בשימוש בישראל הינו 820000, באופניים חשמליים נהרגו בשנת 2017 שבעה בני אדם ונפצעו 697 .
האופניים החשמליים כיום הם כבר לא עוד טרנד, אלא חלק מאיתנו, יתרונותיהם רבים ומגוונים כגון :
* אינם מזהמים את איכות הסביבה.
* אינם מזיקים לאוזון בעת פליטת גזים בניגוד לכלי רכב שממונע בנזין וסולר.
* קלים לנשיאה ואיחסון.
* שקטים ואינם מרעישים בעת הנסיעה.
* חוסך זמן בחיפוש אחר חנייה וכמובן את תשלום החניה .
* ניתנים לנשיאה בתחבורה ציבורית.
* בעקבות בעיית הפקקים הידועה בישראל , אופניים חשמליים הם הפתרון הטוב ביותר והאידאלי לנסיעה עירונית ובין עירונית .
* תחזוקתם זולה ופשוטה .
* אופניים חשמליים זהו פיתרון זול ונוח לאנשים שאין ביכולתם לקנות רכב.
אופניים חשמליים – די להפחדות

לכל החוששים והמושפעים מהפחדות התקשורת מאופניים חשמליים קחו דוגמא קטנה להבין כמה הדבר מגוחך:
אבא שלוקח את בנו בן 10 לחנות אופניים רגילים ובוחר אופניים ללא חוק ומגבלה רק שימצאו חן בעיני בנו ויתאימו מבחינת הגובה, בדיווש רגיל הילד יכול להגיע למהירות של 20-25 קמ”ש במישור, ובירידה תלוי כמה היא תלולה יכול להגיע למהירות של 50 קמ”ש ואף יותר.

האם ילד בן 10 עבר תיאוריה? האם מכיר את חוקי התנועה? האם ידע כיצד לבלום במהירות כזו ? אז תגידו אתם מי יותר כשיר לנהוג, בחור שבוחר באופניים חשמליים למרות שיש לו רכב ומודע לחוקי התנועה? או ילד בן 10 שלא מודע?

המון אנשים בארץ מעל גיל 18 ולאו דווקא ילדים (בניגוד למה שהתקשורת מפרסמת) משתמשים כיום באופניים חשמליים וכן קורקינטים חשמליים להתנייד ממקום למקום ,לעבודה, וסידורים שונים, השימוש באופניים חשמליים חוסך להם כסף וזמן יקר.

הכי קל למדינה ולתקשורת להאשים את רוכבי האופניים החשמליים ולהתנער מאחריות שלהם, במקום להשקיע את הזמן ולהציע הצעות חוק מטופשות , ולהסתמך על גורמים שלוחצים מאינטרס נגד האופניים החשמליים.

עליהם להשקיע את האנרגיה והמאמצים לקידום נושא תשתיות ושבילים מסודרים ומוגדרים לאופניים כמו שנהוג בכול העולם.
הבעיה היא לא האופניים החשמליים הבעיה היא הרוכבים. אין להכליל את כול רוכבי האופניים החשמליים בחוסר זהירות ובנהיגה לא בטיחותית, אדם שבאופיו הוא לא זהיר בין אם ילד בן 16 או מבוגר בן 40 , יהיה לא זהיר בהכול אם זה באופניים חשמליים, אופנוע, קטנוע, טרקטורון, מכונית,ועוד…

שלא תבינו לא נכון אני בעד אכיפה וחושב שחייב סדר, ילד או רוכב בוגר שרוכב בצורה פראית , מרכיב על האופניים, נוסע נגד התנועה, ושאינו עוצר במעבר חצייה, מדבר בטלפון תוך כדי הרכיבה , לא חובש קסדה ועוד, אני בעד לתת קנס על כול סעיף בדיוק כמו בכול כלי רכב אחר.

אבל מפה ועד להכפיש את האופניים החשמליים בצורה מוזגמת שנעשית לאחרונה. צריך לעשות סוף ולהבין שהאופניים הם לא טרנד אלא אורח חיים ,הם חלק מאיתנו ויהיו פה לעד.

נשמח לייעץ ולסייע בכל הקשור לאופניים חשמליים,

ווילטק