שימוש יעיל בקורקינט הגדלת טווח נסיעה

אפשרות אחת להגדיל את טווח הנסיעה היא לשפר את צורת הנהיגה שלנו.

האצה הוא אחד הגורמים העיקרים לצריכת זרם מוגברת ללא הגדלה משמעותית של טווח הנסיעה ,נסיעה מתונה ללא האצות ועצירות תאריך את טווח הנסיעה.
ניצול של גלישה ללא שימוש במנוע, יכולה לשפר משמעותית את הטווח.
בחירת מסלול עם פחות עליות ,פחות מכשולים ואנשים, תשפר את הטווח.
לאחר ירידה או סיבוב, כשהכלי נע באיטיות רצוי לא להגיע לעצירה מוחלטת ולהאיץ בעדינות.
דבר נוסף שיכול לשפר את טווח הנסיעה זו תחזוקה נכונה של הקורקינט, טעינת המצברים לאחר כל נסיעה, בדיקה של מערכת התמסורת ובדיקת לחץ האוויר בגלגלים יכולה גם היא להשפיע על טווח הנסיעה.
שימוש יעיל בקורקינט

קיימת אפשרות להגדיל את טווח הנסיעה על ידי ביצוע שינויים טכניים בכלי:

להחליף את סט המצברים בסט מצברים עם אמפר /שעה גדול יותר, הבעיה העיקרית בבצוע שינוי זה הוא חוסר מקום.
בדרך כלל אין מספיק מקום בתא המצברים למצברים גדולים יותר.
אם יש מקום, חייבים להחליף את כל המצברים בסט חדש כאשר כל המצברים בסט זה הם בעלי אותו אמפר/שעה.אם בקורקינט שלך יש מצברי חומצה, ניתן להחליפם לסוג אחר של מצברים, כגון ניקל מטאל, שתופסים פחות מקום ונותנים יותר אמפר/ שעה לאותו נפח, מצברים אלה יקרים יותר והדבר מצריך את החלפת המטען למטען מתאים.
לחבר סט מצברים חיצוני, במקביל למצברים המקוריים, במקרה זה חייב הסט החיצוני להיות בעל אותו מתח כמו מצברי המקור, אך לא חייב להיות בעל אותו זרם (לדוגמא : סט מקורי 36v 12A סט משני 36v 8A כעת יש לנו סט של 20A).דרך נוחה לקחת את הסט הנוסף, היא בתיק נסיעה שמחובר לכלי יש לוודא שהתיק מחובר היטב, כך שלא ייפול בזמן הנסיעה ויהיה בעל חיבור חשמלי קל לפרוק והרכבה.יש לוודא, שהמחבר והחוטים יכולים לעמוד בזרם שהמנוע צורך (לא הזרם שרשום על המצבר
במקרה שלנו 8A ). כמו כן יש למקם את הסט בנקודה נמוכה, בכדי שנקודת שווי המשקל של הכלי לא תשתנה. כאשר טוענים את המצברים, ניתן להטעינם יחד אך זמן הטעינה יהיה ארוך יותר.
כדי לקצר את זמן הטעינה יש להחליף את המטען למטען בעל זרם טעינה גדול יותר.

הערה : מומלץ לבצע שינוי זה אצל חנות קורקינטים מקצועית

כדי לשמור על אותה מהירות, בשיפועים שונים עלינו לשנות
את הספק המנוע כמפורט:

0% שיפוע – מנוע של 400w.
5% שיפוע – מנוע של 1200w.
10% שיפוע – מנוע של 2500w.
מהירות סיבוב המנוע היא ביחס ישר למתח שהמנוע מקבל.
אם נגדיל את המתח, המנוע יסתובב מהר יותר, יפיק יותר כוח והקורקינט ייסע מהר יותר.
בדרך כלל ניתן להעלות את המתח בדרגה אחת ( 12v) למנועי מתח ישר ללא מברשות בלי לגרום להם נזק, אך הדבר דורש החלפת בקר למתח המתאים.
הבקר, בדרך כלל מגביל את הזרם למנוע ,מה שמגביל את ההספק שהמנוע מפיק.
אם נחליף את הבקר לבקר בעל זרם גבוה יותר, נוכל לקבל הספק גדול יותר.
המנוע יגיע למהירות גבוהה יותר ולכושר טיפוס טוב יותר.

התעניינו גם לגבי קורקינט ממונע בנזין וכן אופניים חשמליים